Happy Eid to Everyone!

>> 8/25/2012


Hye everyone! Hari ni da masuk 7 Syawal..pejam celik kjap je da sminggu raya berlalu..sperti biasa aku mmg x sempat nak update Blog ni..ni pn sbb da bosan sgt kt rumah ni..haha..so rasa x terlambat utk wish Selamat Hari raya Aidilfitri kepada smua kawan2 dan umat islam. Raya thn ni mcm biasa je..tp ni 1st time raya dkat rumah yg baru renovate sbb last year xdpt sbb rumah x siap! siot btol kontraktor ni..baju raya aku tahun ni color turqoise blue..sama dgn dua adik aku..haha boria sikit katanya..mcm biasa la kalo nak raya confirm ada persiapan raya smua..dlm 2 minggu b4 raya my mum da sibuk buat kuih raya utk rumah dgn utk hntar kt my bro yg stay kt Ausie..ada la lbih kurang 5 jenis kuih..aku punya keje pulak buat kuih honey flakes je..haha atau pn biskut cornflake madu..lpas tu dgn buat 2 biji cake utk 1st syawal..macam tahun2 yg sblum ni my eldest bro x dpt beraya dgn family sbb da jd penduduk ausie n keje kt sana..xle wat ape la kan..hanya Ipad je la peneman rindu my mum utk face time dgn my bro.  Tahun ni plan nak balik kg kt Jb mcm tahun2 sblum2 nya..tp last minute cancel sbb mlm raya my grandma call my mum yg grandma nak pg Kedah beraya kt sana..so tak jadi la blk kg buat pertama kali dlm sejarah nya...so kite org 1 family mmg habiskan beraya dkt kampung my dad je la..which is here in klang..

So raya pertama macam biasa la..rumah aku paling ramai org datang..smua cousin akn berkumpul dkat rumah aku..raya prtama menu yg disediakan ialah ketupat,rendang dan seangkatan dgn nya..paham2 la kan..dan mcm aku ckp bukan tu je..part dessert mmg serah kat aku..aku buat 2 biji cake..1 Moist Red Velvet Cake,1 lagi Cinnamon swirl cake with cream cheese frosting..hahah..pujian mmg melambong x kira punya aku dpt..sbb smua kata sedap gila babas..hahha..alhamdulillah..lg2 cake red velvet tu yg mmg moist kaw2 punya..haha..ada yg siap ckp nak order bagai la..aku angguk je la..hahaha..tp mmg x menang tangan melayan tetamu..smpai tmpat duduk pn xde..makan gilir2 haha..tp penat yg happy la..



Moist Red Velvet Cake ( Sedap kan?)

                                                               
                                                  Cinnamon Swirl cake with frosting






0 complain:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP